15. November – 26. November 2017

 

GröKaZs

Ausstellung der Meisterschülerinnen und Meisterschüler des Weißenhof-Programms der Akademie der Bildenden Künste Stuttgart

 

Eröffnung: Dienstag, 14. November, 19.00 Uhr

 

 

 

Ein Projekt zum Dazwischen – zwischen Studium und freier künstlerischer Praxis. Zwischen „behütender” Hochschule und freier Wildbahn – junge Künstlerinnen und Künstler zeigen ihre Projekte und Werke zu Beginn ihrer Karriere.

 

Die Absolventen des zweiten Jahrgangs des Meisterschülerprogramms an der Akademie der Bildenden Künste Stuttgart stellen Projekte, Prozesse und Ergebnisse in einer Präsentation und in begleitenden Veranstaltungen zur Diskussion.

 

Mit Arbeiten und Projekten von Gala Adam, Lilith Becker, Márton Dés und Charlie Stein.

 

Informationen auch unter: www.abk-stuttgart.de

 

 

 

Die Absolventinnen und Absolventen des Weißenhof-Programms (von links): Gala Adam, Lilith Becker, Márton Dés, Charlie Stein

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 December 17th – March 4th 2017

 

Networking the Unseen

 

Opening: Sunday, December 17th, 11 am

 

 

The exhibition Networking the Unseen presents international contemporary art discussing the intercultural transfer between the poles of earthing and digitality.

 

The relevancy of the question and the extensive list of artists, especially Australian ones, who participate in a dialogue with other international art projects, are in its form a peculiarity in Europe.

 

Installations, video art, painting and net based digital art will be exhibited. Thereby interrogating myths around the alleged almighty internet and analyzing the very specific social, psychological and cultural impacts of digitalization.

 

 The de facto rarely used potential of the internet to connect people across giant cultural and linguistic areas is made visible and appliable – with the gain of a comprehensive production of knowledge, a more pronounced level of tolerance, an enhanced cultural diversity and more respect for all forms of cultural change. 

 

 

 

 

 

Gretta Louw and Warnayaka Art Centre, Yumurrpa, 2014, digital print on acrylic glass, photo: Michael Erglis

Gretta Louw and Warnayaka Art Centre, Yumurrpa, 2014, digital print on acrylic glass, photo: Michael Erglis

Gretta Louw and Warnayaka Art Centre, YAMA, 2016, multimedia installation, photo: Pau Ros

Andrew Brook, A Solid Memory for the Forgotten Plains of our Trash and Obsessions, 2015, wood, glass, paper, archive materials

Addie Wagenknecht, XXXX.XXX, 2014, five custom printed circuit boards, ethernet patch cables, aluminium

Katrin Petroschkat, You Can Take a Picture of the Ghost, 2014/15, digital print

 

 

 

 

 

 

 

 

There will be a scholarly symposium and different events accompanying the project during the runtime of the exhibition at Villa Merkel.

 

 

Artists:

Nora Al-Badri & Jan Nikolai Nelles (GER), Brook Andrew (AUS), Aram Bartholl (GER/NL), Neil Jupurrurla Cook (AUS), Michael Erglis (AUS), Jenny Fraser (AU), Barbara Herold & Florian Huth (GER), Lily Hibberd (AUS), Agnes Jänsch (GER), Gretta Louw (GER/AUS), Owen Mundy (US), Katrin Petroschkat (GER), Plan B (GER/UK), Anahita Razmi (GER), Curtis Taylor (AUS), Addie Wagenknecht (AT/US), Nine Yamamoto (GER) und aus dem Warnayaka Art Centre (AUS)

 

Curator: Gretta Louw